חשד להונאה בהיקף של מיליוני שקלים, תוך ניצול המלחמה

בנצי לייזרוביץ No Comments on חשד להונאה בהיקף של מיליוני שקלים, תוך ניצול המלחמה

המשטרה פתחה בחקירה בעקבות חשד לניסיון הונאה בהיקף של מיליוני שקלים מכספי תרומות חיילים, בתמורה לאספקת ציוד מיגון החשוד כפגום ולא תקני והיה עלול לסכן את החיילים בזמן אמת

צילום: משטרת ישראל
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ביומיים האחרונים הוגשה תלונה בתחנת המשטרה הראל של מחוז ירושלים ע״י קצין מילואים שפעל לארגן רכישה של כמות גדולה של ציוד מיגון אישי לחיילי צה״ל מכספי תרומות.

עפ״י התלונה, המתלונן קיבל פנייה מנציגי חברה ישראלית, שטענו כי ביכולתם לספק כמות גדולה של אפודי מיגון אישיים ברמה גבוהה עבור החיילים מחו״ל. מבדיקות שערך המתלונן מול הגורמים בחו״ל הועלה חשדו כי מדובר בציוד מיגון לא תקני, ואז פנה בנושא למשטרה כאמור.

מיד עם קבלת התלונה נפתחה חקירה במשטרה והועברה לטיפול יחידת ההונאה במחוז ירושלים. בדיקה ראשונית ומהירה שערכו חוקרי המשטרה מול הגורמים הרלוונטיים בצה״ל ובמשרד הביטחון, ומול גורמים נוספים, התברר כי מדובר בחברה ישראלית העוסקת בייבוא ציוד לחימה מחו״ל, שנמצאת בקשיים כלכליים. עפ״י החשד החברה ניסתה לשווק כבר בעבר ציוד מיגון אישי פגום לצבא אוקראינה, שסירב לקבלו בשל ליקויי מיגון שהתגלו בו.

בבדיקה ראשונית שערכו חוקרי ההונאה במחוז ירושלים עם גורמי צה״ל הרלוונטיים, התברר כי לצה״ל הגיעו חוות דעת החשודות כמזויפות, ולפיהן מדובר בציוד מיגון שעמיד לפגיעות קליעים ברמה גבוהה, למרות שבפועל החשד שזה אינו המצב כאמור. בנוסף עפ״י החשד החברה פעלה על מנת למכור את הציוד למספר גופים נוספים לרבות האגודה למען החייל.

בעקבות החשדות ופעולות החקירה נוספות שביצעו חוקרי המשטרה, הבוקר עצרו בלשי ימ״ר ירושלים את מנהל החברה (בן 56, תושב תל אביב) וכן חשוד נוסף (21) בחשד למעורבות בהונאה. בחיפוש שערכו בלשי ימ״ר ירושלים בביתו של החשוד המשמש כמשרד החברה, נתפסו ממצאים שונים שהועברו עם החשודים לחקירה.

בנוסף הוקפא חשבון החברה ובו מאות אלפי ש״ח, והמשטרה פועלת מול המכס לעיכוב ובדיקה של משלוח הציוד שהגיע הלילה מחו״ל לישראל מהאוויר. החקירה נמשכת ביחידת ההונאה של מחוז ירושלים בשיתוף פעולה עם גורמי ביטחון נוספים וצה״ל, במטרה להגיע לחקר האמת.

מפקד יחידת ההונאה של מחוז ירושלים רפ״ק אלי ליבקינד ציין: ״החקירה בראשיתה ואנחנו נמשיך לבצע את כל הפעולות הנדרשות במהירות וביסודיות. ככל שהחשדות יאומתו, הרי שמדובר בניצול ציני, מכוער ופסול של כספים שנועדו לצורך תמיכה וחיזוק לוחמנו במסגרת המלחמה המתנהלת בימים אלו. אספקת ציוד פגום או לא תקני לחיילינו עלולה הייתה לסכן אותם בשעת מלחמה״.



0 תגובות